دکتر بهزاد فرخی

آیا برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک امکان پذیر است؟

آیا برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک امکان پذیر است؟

بسیاری افراد با مشکل چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند و به دنبال روش‌هایی برای لاغر شدن هستند. یکی از روش‌های ساده‌ برای لاغر شدن، جراحی لیپوماتیک است. اما آیا بازگشت چاقی بعد از لیپوماتیک ممکن است؟ این سوالی است که شاید ذهن بسیاری از افراد را برانگیخته و درگیر خود کرده باشد. برای پاسخ به این سوال، لازم است درباره این نوع جراحی اطلاعات لازم را به دست آوریم. لیپوماتیک نوعی جراحی پلاستیک است که منجر به خارج شدن تمام چربی‌های اضافی بدن می‌شود. به این روش درمانی کانتورینگ بدن، لیپو و لیپوپلاستی نیز می‌گویند.

برگشت-چاقی-بعد-از-لیپوماتیک

در این روش درمانی، با استفاده از یک لیزر قدرتمند، برش کوچکی بر روی بدن ایجاد می‌شود و از یک کانول استفاده می‌شود. لیزر رسوبات چربی را در محل مورد نظر بدن قرار داده، و آن‌ها را ذوب می‌کند. از سوی دیگر، لیزر باعث می‌شود بدن گرم شده و پوست محکم شود.

پس از آن که چربی‌های اضافی بدن ذوب می شوند و این چربی‌های ذوب شده را می‌توان از بدن خارج کرد. این کار به صورت مکشی توسط دستگاهی که بر روی بدن قرار می گیرد، انجام می شود. افرادی که روش رژیم غذایی و ورزش را برای لاغری انتخاب می‌کنند اما نتیجه مناسب را از این روش درمانی به دست نمی‌آورند، به سراغ عمل لیپوماتیک می‌روند.

علاوه بر این، افرادی که در قسمت‌های باسن، بازوها، کمر، گردن، ران، شکم و… چربی اضافه دارند، لیپوماتیک را انتخاب می‌کنند. با این حال، همیشه با این مسئله درگیر هستند که آیا بازگشت چاقی بعد از لیپوماتیک ممکن است یا خیر؟

برای دریافت مشاوره با دکتر بهزاد فرخی فرم زیر را پر کنید تا در کمتر از 24 ساعت با شما تماس بگیریم. 👇

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
اطلاعات شما ثبت نشد! مجدد تلاش کنید.

آیا احتمال بازگشت چاقی بعد از عمل لیپوماتیک وجود دارد؟

یکی از پرتکرارترین و مهم‌ترین سؤالات درباره لیپوماتیک، مربوط به احتمال بازگشت چاقی پس از این عمل است. در واقع، بیشترین سلول‌های چربی در بدن افراد بالغ ثابت هستند و انجام لیپوماتیک می‌تواند به راحتی تاثیرات چاقی را از بین ببرد. اما این به معنایی نیست که فرد دیگر چاق نخواهد شد.

اگر فرد پس از لیپوماتیک پرخوری کند و کمتر تحرک کند، سلول‌های باقی‌مانده در بدن ممکن است دوباره چربی را ذخیره کنند. به علاوه، بازگشت چاقی پس از لیپوماتیک ممکن است شدیدتر باشد و در بیشتر نقاط بدن رخ دهد. به عنوان مثال، فردی ممکن است با انجام لیپوماتیک در منطقه شکم و پهلو، لاغر شود، اما در مناطقی مانند ران و باسن، دوباره چاق شود.

اینستاگرام-دکتر-فرخی

در صورت بازگشت چاقی بعد از جراحی لیپوماتیک چه باید کرد؟

افرادی که با سؤالی مبنی بر اینکه آیا لیپوماتیک قابل برگشت است یا خیر، مواجه می‌شوند، به دنبال راه‌حلی هستند که باعث برطرف شدن این مشکل شود. بدون شک، کمی چاق شدن با چربی‌های اضافه تاثیر کمی بر روی بدن شخص خواهد داشت.

اما در صورتی که این افزایش وزن زیاد شود، ممکن است نتیجه جراحی معکوس شود. بنابراین، باید از بازگشت چاقی بعد از عمل لیپوماتیک جلوگیری کرد. با انجام فعالیت‌های بدنی، مثل ورزش یا رعایت رژیم غذایی مناسب که شامل عدم مصرف نمک، شکر، غذاهای پرچرب، کالری دار و… است، می‌توان وزن را در شرایط مساعدی قرار داد.

این روش می‌تواند ساده‌ترین راهکار برای جلوگیری از افزایش وزن بعد از جراحی لیپوماتیک باشد. با رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت‌های بدنی صحیح، می‌توان از بازگشت چاقی بعد از لیپوماتیک جلوگیری کرد.

بهترین روش برای اینکار، انجام فعالیت‌های ورزشی به طور منظم، مثل دویدن، شنا کردن یا تمرین در باشگاه ورزشی است. باید این فعالیت‌ها را هفته‌ای حداقل پنج روز انجام داد تا نتایج مطلوب حاصل شود.

کلیک کنید: راهنمای کامل مراقبت های بعد از لیپوماتیک

مناسب ترین راه های پیشگیری از چاقی بعد از لیپوماتیک

بعد از انجام عمل لیپوماتیک، رعایت مراقبت‌هایی که به شرح زیر است، می‌تواند به جلوگیری از بازگشت چاقی و حفظ نتایج جراحی کمک کند:

  1. رعایت رژیم غذایی سالم و مصرف غذاهای کم چرب، کم کالری و پرفیبر، سبزیجات و میوه‌های تازه، ماهی و مواد غذایی دیگری که نیازهای بدن را تامین می‌کنند.
  2. انجام فعالیت‌های ورزشی منظم و کاردیویی مانند پیاده‌راهی، دویدن، شنا، بدنسازی و تمرینات مقاومتی، به افزایش سطح فعالیت بدنی و کاهش وزن کمک می‌کند.
  3. استفاده از لباس‌های فشاری مورد توصیه پزشک پس از عمل لیپوماتیک.
  4. رعایت نکات پس از جراحی مانند مصرف داروهای تجویز شده و استفاده از یخ در محل جراحی.
  5. خواب به مدت کافی و ریلکس بودن و آرامش داشتن.
  6. محدود کردن مصرف غذاهای بسته بندی شده و فراوری شده و عدم استفاده از نوشیدنی‌های حاوی قند زیاد.
  7. مصرف آب به مقدار زیاد.

به علاوه، لازم به ذکر است که در صورتی که بعد از عمل لیپوماتیک مراقبت‌های لازم رعایت نشود، ممکن است بازگشت چاقی و چربی‌های اضافی در قسمت‌های دیگر بدن به وجود آید. لذا رعایت این مراقبت‌ها به شدت توصیه می‌شود.

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی با ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی از بهترین جراحان زیبایی ایران هستند. دکتر فرخی در سال ۱۳۶۴ از دبیرستان تیزهوشان علامه حلی فارغ التحصیل شد و در همان سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته پزشکی عمومی را شروع کرد و پس در سال ۱۳۷۴ رشته جراحی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را با برد تخصصی به پایان رسانید. در سال ۱۳۸۴ دوره جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را به پایان رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *