دکتر بهزاد فرخی

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی چهره افراد فرم و داشتن زوایای مناسب در صورت می باشد. نوع و فرم فک افراد بر اساس ژنتیک، ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. همچنین به دلیل عوامل اکتسابی مانند افزایش سن، افتادگی پوست و کاهش تراکم استخوان در ناحیه فک موجب بر هم خوردن زاویای و تناسب اجزای صورت می شود.

امروزه یکی از شایع ترین مواردی که بسیاری از مراجعه کنندگان و بیماران به جهت زیبایی چهره به پزشک خود مراجعه می کنند بحث زاویه دار کردن فک و چانه به جهت مدلینگ گلدن ریچ گرین و ایجاد زوایای استاندارد بین اجزای مختلف صورت می باشد. بسیاری از چهره های هالیوودی بر اساس این زوایا چهره خود را به اصطلاح پروموت می کنند.

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

در نگاه کلی به این صورت ها، صورت های زاویه دار می گویند. ایجاد برجستگی زاویه فکی، چانه و گونه ها در زاویه سازی صورت نقش مهمی دارند.

هدف از زاویه دار کردن فک

هدف کلی از زاویه دار کردن فک، ایجاد یک تناسب کلی بین اجزای صورت می باشد. این عمل به تنهایی یا با ترکیب روش های دیگر انجام می شود. انجام عمل زاویه سازی فک بر پایه دو اساس کلی استوار می باشد.

  • جبران کمبود حجم مناطقی از صورت که دچار کاهش حجم زیر پوست شده باشد.
  • کاهش حجم مناطقی از صورت که بسیار برجسته می باشد.

روش های زاویه دار کردن فک

معمولا عمل زاویه دار کردن صورت به روش های مختلفی انجام می شود. از جمله تکنیک های هایی که امروزه برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد شامل:

  • تزریق ژل
  • تزریق بوتاکس
  • تزریق چربی
  • لیفت با نخ
  • پروتز

مقالات دیگر: فواید تزریق بوتاکس

زاویه دار کردن صورت با تزریق ژل

یکی از روش های رایج زاویه دار کردن صورت، انجام آن توسط فیلرها یا ژل های هیالورونیک اسید انجام می باشد که در واقع روش بسیار سیفی می باشد. فیلرها معمولا در بخش های پایینی صورت و گردن تزریق می شوند که منجر به ایجاد یک صورت خوش تراش و زیباتر می شود. فیلر یا ژل ها، پس از انجام یک بی حسی موضعی تزریق می شود تا میزان درد به حداقل برسد.

ماندگاری ژل های تزریقی در صورت

ماندگاری ژل های تزریق شده در صورت حدود 6 ماه تا 1 سال می باشد، البته بعد از طی شدن این دوره به طور کامل این فیلرها به دلیل ماهیت کلاژن سازی که دارند از بین نمی روند و جذب نمی شوند. برای زاویه دار کردن فک پزشک انتظار دارد در واقع پس از تزریق فیلر های هیالورونیک اسید یک حالت وی شکل (V) روی صورت ایجاد شود. صورتی به نسبت کشیده که زاویه ای حدودا 11 تا 11.5 درجه با بینی را تشکیل دهد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

تزریق فیلر و ژل در واقع یک روش غیرتهاجمی می باشد اما برای به حداقل رساندن درد و ناراحتی حین تزریق از یک کرم بی حسی موضعی استفاده می شود. پس از تزریق و همزمان با از بین رفتن بی حسی ممکن است کمی درد، کبودی و تورم ایجاد شود. بنابراین نیاز است تا مدتی پس از تزریق از انجام فعالیت های سنگین به غیر از پیاده روی خودداری شود.

 

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی با ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی از بهترین جراحان زیبایی ایران هستند. دکتر فرخی در سال ۱۳۶۴ از دبیرستان تیزهوشان علامه حلی فارغ التحصیل شد و در همان سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته پزشکی عمومی را شروع کرد و پس در سال ۱۳۷۴ رشته جراحی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را با برد تخصصی به پایان رسانید. در سال ۱۳۸۴ دوره جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را به پایان رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *