دکتر بهزاد فرخی

تزریق بوتاکس پیشانی با بهترین نتیجه

تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس در واقع حاوی نوعی سم بوتولیسم با فرمول رقیق شده می باشد که پس از تزریق در ناحیه مورد نظر موجب تضعیف و فلج کردن عضلات شده در نتیجه موجب از بین بردن چین و چروک های ناحیه می شود.

تزریق بوتاکس در از بین بردن خطوط پیشانی، دور چشم کشیدن گوشه چشم و لیفت ابرو کابردهای بسیاری دارد. افرادی که روی پیشانی خود خطوط عمیق دارند و یا گاها اخم می کنند در سنین بالاتر دچار خطوط عمیق روی پیشانی خود می شوند که با تزریق بوتاکس می توانند از بروز این اتفاق جلوگیری کنند.

تزریق بوتاکس پیشانی

کاندیدای مناسب تزریق بوتاکس به پیشانی

تمام افرادی که از سلامت جسمی برخوردار هستند کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس می باشند. اما خانم های باردار و یا خانم هایی که در دوران شیردهی قرار دارند باید از تزریق بوتاکس خودداری کنند. اما برخی از افراد برای تزریق بوتاکس گزینه مناسبی نیستند:

  • افرادی که دچار ضعف عضله در ناحیه تزریق می باشند.
  • افرادی که دچار افتادگی پلک می باشند.
  • افرادی که در ناحیه تزریق دچار عارضه های پوستی هستند.
  • افرادی که صورتی نامتقارن دارند.

مزایای تزریق بوتاکس به پیشانی

  • تزریق بوتاکس موجب از بین بردن چین و چروک های ناحیه پیشانی می شود و فارغ از سن و جنسیت ظاهر افراد را بهبود می دهد.
  • برای تزریق بوتاکس به پیشانی، یک بی حسی موضی در ناحیه مورد نظر کافی است.
  • پس از تزریق بوتاکس پیشانی هیچگونه استراحتی نیز نیست و فرد پس از تزریق می تواند سریعا به انجام فعالیت های روزمره خود ادامه دهد.

تزریق بوتاکس به پیشانی چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس معمولا در مطب پزشک قابل انجام است. قبل از انجام تزریق فرد بر روی تخت های مخصوصی به حالت نیمه نشسته قرار می گیرد. ناحیه که قرار است تزریق بر روی آن انجام شود ضدعفونی می شود.

محل هایی مورد نظر برای تزریق علامت گذاری شده زیرا محل دقیق تزریق بوتاکس در افراد مختلف متفاوت می باشد و به نحوه عملکرد ماهیچه هنگام انقباض بستگی دارد. پس از تعیین محل مورد نظر، تزریق صورت می گیرد.

انجام این کار چند دقیقه بیشتر زمان نمی برد. تزریق بوتاکس به هیچ نوع بیهوشی نیاز ندارد و با یک بی حسی موضعی نیز قابل انجام است.

بعد از بوتاکس چه باید کرد؟

  • تا 3 یا 4 ساعت اولیه نباید سر را به سمت پایین خم کنید.
  • پس از تزریق بوتاکس بهتر است تا 4 یا 5 ساعت دراز نکشید.
  • تا 24 ساعت از شستشوی ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • برای بالا بردن ماندگاری بوتاکس بهتر است کمتر به سونا و استخر بروید زیرا گرما اثر بوتاکس را از بین می برد.

مقالات دیگر: لیفت ابرو با بوتاکس

ماندگاری بوتاکس پیشانی

ماندگاری بوتاکس پیشانی معمولا به ضعف و قدرت عضلات شخص بستگی دارد. اما در کل بوتاکس از 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد و بعضا در برخی افراد تا 8 ماه هم ممکن است ماندگاری داشته باشد. بعد از تزریق بوتاکس معمولا تا دو هفته نتیجه بوتاکس قابل قضاوت نیست و نمی توان در مورد اینکه بوتاکس به درستی تزریق شده یا خیر و یا اثر آن قضاوت کرد اما نتایج آن پس از 72 ساعت قابل مشاهده است.

چه زمانی تزریق بوتاکس به پیشانی توصیه می شود؟

عوامل بسیاری در بروز خطوط روی پیشانی و خط اخم موثر می باشد. با افزایش سن، ابروها شل شده و حالت افتاده ای پیدا می کنند. عضلات پیشانی برای جبران این افتادگی سعی می کنند تا با بالا بردن ابروها آن را بالاتر نگه دارند. همین انقباضات در ناحیه پیشانی موجب بروز خطوط و چین و چروک هایی عمیق در پیشانی و خط اخم می شود. هر چه فرد سعی در بالا بردن ابروهای خود داشته باشد این خطوط به وجود آمده عمیق تر می شود.

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی با ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی از بهترین جراحان زیبایی ایران هستند. دکتر فرخی در سال ۱۳۶۴ از دبیرستان تیزهوشان علامه حلی فارغ التحصیل شد و در همان سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته پزشکی عمومی را شروع کرد و پس در سال ۱۳۷۴ رشته جراحی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را با برد تخصصی به پایان رسانید. در سال ۱۳۸۴ دوره جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را به پایان رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *