دکتر بهزاد فرخی

پروتز سینه مدل اشکی

پروتز-سینه--اشکی

جراحی پروتز سینه برای خانم هایی مناسب است که از سایز سینه خود ناراضی هستند و به دنبال روشی موثر برای بزرگ کردن سینه ها و فرم دهی به آن ها می باشد. پروتز سینه انواع مختلفی دارد. پروتز سینه اشکی یکی از مدل های آن می باشد که با توجه به شکل ظاهری که دارد می تواند شکل طبیعی به سینه بدهد. انتخاب نوع پروتز در جلسه مشاوره توسط جراح مشخص می شود. اگر قصد دارید بدانید پروتز سینه مدل اشکی چیست و چه خصوصیاتی دارد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید…

پروتز-اشکی

درباره پروتز سینه چه می دانید؟

پروتز سینه، نوعی پروتز پزشکی است که در زیر بافت سینه قرار می گیرد تا اندازه، شکل و فرم سینه را تغییر دهد. پروتز ها ممکن است به فرد کمک کنند ظاهر خود را بهبود ببخشند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. همچنین پروتز ها می توانند به منظور ترمیم و بهبود ظاهر سینه بانوان در شرایط خاص مانند اصلاح نقایص مادرزادی استفاده شوند.

پروتز قطره اشکی چیست؟

پروتز های قطره اشکی نامگذاری مناسبی دارند زیرا شبیه اشک انسان هستند. پروتز های اشکی دارای یک پایه گرد و پهن است که دارای شیب ملایمی به سمت بالا می باشد و ظاهر طبیعی تری دارد.

پروتز های اشکی در اشکال مختلف طراحی شده اند. در حالی که نمای کلی قطره اشک است، می توانید پروتز هایی را انتخاب کنید که فرم “بلند” و یا “عریض” دارند. دلیل این امر این است که یک اندازه ثابت برای همه مناسب نیست. بدن زنان منحصر به ‌فرد است و به همین دلیل جراح توصیه می ‌کند که کدام پروتز روی بدن شما مناسب است. در نهایت تصمیم نهایی به جراح و زیبا جو بستگی دارد. پروتز قطره اشکی فرمی طبیعی به سینه می دهد و به همین دلیل بسیار پرطرفدار است.

پروتز های گرد در مقابل قطره اشکی

2 شکل مختلف برای پروتز سینه وجود دارد:

  • های گرد (که دایره ای هستند)؛
  • پروتز های آناتومیک (به شکل قطره اشک)

اگرچه اکثر جراحی ها با استفاده از پروتز های گرد انجام می شوند، اما انتخاب شکل نوع پروتز ممکن است در هر فرد متفاوت باشد که برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پروتز خاص را می توانید استفاده کنید، باید با جراح خود مشورت کنید. توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه را با دقت انجام دهید.

پروتز-سینه-گرد
پروتز سینه گرد
پروتز-سینه-اشکی
پروتز سینه اشکی

1. پروتز های گرد:

همانطور که از نام آن پیداست، پروتز ‌های گرد به شکل گرد یا دایره ‌ای هستند و آنها با مواد مختلفی مثل سالین یا سیلیکون پر شده اند. این پروتز ها در اندازه های مختلفی موجود هستند. این نوع پروتز محبوبیت بیشتری دارد زیرا هم قسمت بالایی و هم قسمت پایین سینه را پر می کنند. همچنین، این پروتز ها باعث لیفت بیشتر سینه می شوند.

2. پروتز های قطره اشکی:

برخی از خانم‌ ها پروتز ‌های اشکی را ترجیح می‌دهند که بیضی شکل هستند و ظاهری شیب ‌دار طبیعی شبیه به شکل قطره اشک ارائه می‌دهند. همانند پروتز های گرد، این پروتز ها با سالین یا سیلیکون پر می شوند، اما در این نوع پروتز ها از ژل سیلیکونی بسیار منسجمی استفاده می شود. این مزیت یک شکل ثابت را برای سینه شما فراهم می کند. این پروتز ها دارای پوسته بافتی هستند که برای جلوگیری از چرخش طراحی شده است. با این حال، این چرخش همچنان ممکن است رخ دهد که بعداً ممکن است تقارن سینه ‌ها را مختل کند.

نحوه انتخاب پروتز سینه مناسب برای بدن

نوع پروتز سینه انتخابی بایستی به بهترین وجه مناسب فرم بدن شما باشد. به عنوان مثال، اگر بدن شما ظریف باشد پروتز های اشکی می‌ تواند بهترین گزینه برای شما باشد زیرا سطح طبیعی ‌تری از برجستگی و شکل را فراهم می ‌کنند.

پروتز سینه قطره اشکی چه مزایایی دارد؟

پروتز سینه اشکی در ابتدا برای زنانی در نظر گرفته شده بود که به دنبال جراحی ترمیمی سینه بودند، اما پس از چند سال بیشتر زنان شروع به انتخاب پروتز اشکی به جای پروتز “گرد” کردند. همچنین پروتز های اشکی برای خانم‌ هایی که بافت سینه ‌شان بسیار کم است، به دلیل این واقعیت که پروتز ‌های اشکی به تعیین شکل سینه ‌ها کمک می‌ کنند، بدون ایجاد شکل گرد غیر طبیعی، بسیار عالی است.

همچنین اگر نوک سینه در وضعیتی قرار داشته باشد که پایین تر از حد ایده آل باشد و فرد بخواهد موقعیت نوک سینه را بدون انجام لیفت سینه بهبود بخشد، مفید است.

پروتز-سینه-مدل-اشکی

جدا از اینکه پروتز های اشکی در اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارد، یکی از دو نوع پرکننده نیز دارد: سالین و سیلیکون. هر کدام مزایای خاص خود را دارند:

سالین

نیاز به برش کوچکتری نسبت به پروتز سیلیکونی با همان اندازه دارد. به طور کلی، پروتز های سالین نسبت به سیلیکون هزینه کمتری دارند. اگر پروتز سالین دچار آسیب شود یا پاره شود، کاملا بدون مشکل خواهد بود. اندازه و شکل سینه فوراً تغییر می کند و مشخص می شود که مشکلی وجود دارد (و شما باید هر چه سریع‌تر با پزشک تماس بگیرید).

پروتز های سالین دارای حجم انعطاف پذیری هستند که پزشک می تواند آن را با توجه به ظاهر و همچنین شکل و اندازه مورد نظر شما تنظیم کند.

سیلیکون

پروتز ها با یک ژل بسیار ضخیم پر شده اند، که شکل را حفظ می کند و احساس بافت واقعی سینه را می دهد. پروتز های سیلیکونی نسبت به نمونه های سالین چین و چروک و موج کمتری دارند. اگر پروتز های سیلیکونی پاره شوند، سینه شکل طبیعی خود را حفظ می کند و هیچ ژلی به داخل بدن نمی ریزد. این نوع پروتز ها دارای حجم استاندارد برای نتایج قابل پیش بینی هستند.

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی با ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی از بهترین جراحان زیبایی ایران هستند. دکتر فرخی در سال ۱۳۶۴ از دبیرستان تیزهوشان علامه حلی فارغ التحصیل شد و در همان سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته پزشکی عمومی را شروع کرد و پس در سال ۱۳۷۴ رشته جراحی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را با برد تخصصی به پایان رسانید. در سال ۱۳۸۴ دوره جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را به پایان رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *