دکتر بهزاد فرخی

لیپوساکشن شکم و پهلو ها

لیپوساکشن شکم و پهلوها

امروزه روش های مختلفی بسیاری برای حذف چربی های اضافی و موضعی وجود دارد که با انتخاب روشی مناسب به کمک جراح ، طی جلسات متعددی می توان تا حد محدودی تغییر سایز را ایجاد کرد. اما به نظر می رسد روش لیپوساکشن پس از گذشت دو دهه، به تنهایی یا با ترکیب با روش های دیگر همچنان روشی مناسب جهت از بین بردن چربی های موضعی می باشد. در واقع یکی از اهداف اصلی و کلی انجام عمل لیپوساکشن ایجاد یک سایز و فرم مناسب در یک یا چند منطقه از بدن می باشد نه کاهش کلی وزن بدن .

لیپوساکشن شکم و پهلو چگونه انجام می شود؟

طی عمل لیپوساکشن لوله ای بسیار نازک با سر پهن که کانولا نام دارد از طریق برش های کوچک ایجاد شده بر روی ناحیه مورد نظر وارد بدن می شود و جراح با حرکت لوله در منطقه ای که در آن چربی ها تجمع پیدا کرده اند اقدام به جدا سازی چربی ها از بافت زیرجلدی می کند. سپس این چربی ها از طریق ساکشن از بدن خارج می شود.

لیپوساکشن در نقاط مختلف بدن و به روش های مختلف قابل انجام است:

  • لیپوساکشن با دست
  • لیپوساکشن با دستگاه

چه افرادی کاندید مناسب عمل لیپوساکشن شکم و پهلو می باشند؟

در مواردی که فرد زایمان و کاهش وزن شدید نداشته و پوست اضافه و عضلات شکم حالت شلی پیدا نکرده باشد از تکنیک لیپوساکشن شکم و پهلو استفاده می شود که با ایجاد چند سوراخ به صورت متقارن چربی های شکم پهلو پشت تخلیه می شود.

اما در مواردی که فرد دچار کاهش وزن شدید شده باشند و پوست های اضافی خصوصا در ناحیه زیر شکم ایجاد شده باشد، باید از طریق جراحی باز حذف شوند. در تکنیک لیپوابدومینوپلاستی ابتدا تمام چربی های شکم پهلو و پشت تا حد قابل قبولی، برداشته می شود پس از آن پوست های اضافه جدا شده، عضلات دوخته و در نهایت خط بخیه در ناحیه زیر خط لباس زیر پنهان می شود.

لیپوساکشن در چه مناطقی از بدن انجام می شود؟

افرادی که در بخش های از بدن خود که میزان بالایی از چربی ذخیره کرده و اند و این چربی ها با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی روند استفاده از روش لیپوساکشن بسیار گزینه مناسبی خواهد بود. این مناطق شامل شکم، بازوها، پهلو، باسن، ران ها، کمر و پشت در خانم ها و آقایان می باشد.

بیماری که برای انجام عمل پیکرتراشی مراجعه می کند ابتدا باید از نظر قد، وزن و BMI، مد نظر قرار گیرند و در صورتی BMI آنها بالای 35 باشد یک سری راهکارهای دیگری به بیمار پیشنهاد می شود. فردی که BMI زیر 25 و 30 دارد کاندید مناسبی برای عمل پیکرتراشی می باشد.

حال اگر بخواهیم از چربی های بیمار برای تزریق به نواحی مختلف استفاده کنیم، بیماری که BMI  پایینی داشته باشد و لاغر باشد معمولا چربی زیادی برای تزریق به نواحی مختلف بدن ندارد و این فرد گزینه مناسبی برای تزریق چربی با استفاده از چربی های بدن خود نمی باشد.

لیپوساکشن شکم و پهلوها

عوارض لیپوساکشن شکم و پهلو

  • خونریزی
  • عفونت
  • بی نظمی های کانتور جزئی

به طور کلی، هر عمل جراحی در هر نقطه ای از جهان و بر روی هر بخشی از بدن که انجام شود احتمال خطر عفونت و خونریزی وجود دارد . جراح معمولا با تجویز آنتی بیوتیک یا حصول اطمینان از انجام عمل جراحی در شرایطی که تا حد امکان استریل است تلاش می کند از بروز عفونت جلوگیری کند. علاوه بر این تا حد امکان خونریزی کنترل می شود و همواره برای از دست رفتن حداقل خون تلاش می کند.

یکی دیگر از خطراتی که به لیپوساکش اختصاص دارد این است که انجام جراحی لیپوساکشن توسط افراد کم تجربه به طور بالقوه می تواند موجب بی نظمی های کانتور شود. دستگاه های لیپوساکشن در تخلیه چربی بسیار کارآمد عمل می کنند و از این رو تخلیه چربی به روشی آرام و توزیعی مساوی از اهمیت بالایی برخوردار است. درجه کمی از بی نظمی کانتور پس از انجام عمل بر اساس تورم و مایع انتظار می رود

با این وجود اگر بی نظمی های کانتور بزرگ پس از عمل لیپوساکشن ایجاد شود، با لیپوساکشن اضافه در بخش دیگری از بدن و با استفاده از چربی های گرفته می شود برای پر کردن کانتور ، مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین این سه عارضه را می توان به عنوان خطر بالقوه لیپوساکشن نام برد که پیش از انجام عمل جراحی باید مد نظر قرار گیرند.

اگر شما تصمیم به کاهش وزن دارید مطمعناً روش جراحی لیپوساکشن جایگزین مناسبی برای ورزش و رژیم های غذایی نمی باشد. بسیاری از جراحان بر این مساله تاکید دارند که کاندیدای مناسب برای انجام جراحی لیپوساکشن افراد سالمی هستند که وزن مناسبی دارند اما چربی در برخی از مناطق بدن آنها تجمع پیدا کرده و سفت تر شده باشد.

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی با ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی از بهترین جراحان زیبایی ایران هستند. دکتر فرخی در سال ۱۳۶۴ از دبیرستان تیزهوشان علامه حلی فارغ التحصیل شد و در همان سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته پزشکی عمومی را شروع کرد و پس در سال ۱۳۷۴ رشته جراحی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را با برد تخصصی به پایان رسانید. در سال ۱۳۸۴ دوره جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را به پایان رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *