دکتر بهزاد فرخی

ماندگاری عمل لیپوماتیک چقدر است؟

دکتر بهزاد فرخی

بعد از انجام جراحی لیپوماتیک آیا چربی های از بین رفته دوباره باز میگردد ؟ آیا لاغری بعد از لیپوماتیک دائمی است ؟

بسیاری از افراد بعد از انجام جراحی لیپوماتیک و لاغری موضعی توسط این روش با سوالاتی همراه هستند که بیانگر نگرانی آنها از بازگشت چربی‌ها بعد از انجام لیپوماتیک میباشد اما آیا واقعاً بعد از انجام لیپوماتیک چاقی مجدداً بر می گردد داشتن یک اندام زیبا و ایده آل برای هر فردی یک خواسته همیشگی میباشد. افراد برای رسیدن به اندام ایده آل و تناسب اندام روشها و تلاش‌های مختلفی را مد نظر قرار می دهند.

بزرگترین دلیل برای رسیدن به تناسب اندام تغییر سبک زندگی و داشتن یک رژیم غذایی مناسب می باشد، تا بتوان علاوه بر نگهداری سلامت عمومی بدن از تناسب اندام و زیبایی نیز برخوردار بود. امروزه روش‌های جراحی بسیار زیادی برای تناسب اندام ارائه شده اند که   لاغری مدرن با لیپوماتیک جزو محبوب ترین آنها می باشد به کمک لیپوماتیک می توان حجم قابل توجهی از چربی های موضعی را در نقاط مختلف بدن از بین برد.

لاغری با روش لیپوماتیک  که به منظور  لیپوماتیک پهلو و کمر، لیپوماتیک شکم، لیپوماتیک بازو و … انجام می شود ،یک روش سریع و کارآمد است که می تواند در طول تنها یک جلسه شما را به اندام ایده آلتان برساند. بسیاری از افراد که از روش لاغری با لیپوماتیک استفاده می‌کنند نگران بازگشت چربی های بیرون کشیده شده بعد از جراحی می باشد در پاسخ به این سوال که آیا چربی ها بعد از انجام لیپوماتیک مجددا باز می گردند یا خیر مطلب زیر را ارائه نموده ایم.

ماندگاری لیپوماتیک

لاغری با روش های مختلفی مانند لیپولیز لیپوساکشن ولیپوماتیک چربی‌های مزاحم را از بدن بیرون کشیده اما میزان ماندگاری در روش های مختلف متفاوت خواهد بود همانطور که میدانید لاغری با روش لیپوماتیک باعث حذف سلولهای چربی از بدن می شود. زمانی که سلول های چربی به طور کامل بیرون کشیده شود با افزایش وزن شاهد افزایش چربی در ناحیه لیپوماتیک شده نخواهیم بود برگ چربی در نقاطی که لیپوماتیک نشده اند تجمع می یابد.

به طور کلی انجام لیپوماتیک به افرادی توصیه می شود که قصد دارند برای همیشه لاغر و خوش اندام بمانند و در حقیقت با جراحی لیپوماتیک سبک زندگی خود را نیز دچار تغییر می نماید بازگشت چربی بعد از لیپوماتیک به شکل اولیه نخواهد بود و در صورتی که فرد ورزش و رژیم غذایی را کنار بگذارد دچار چاقی می شود اما چاقی مانند اولیه نخواهد بود یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است

دقت در نحوه خوردن مواد غذایی و حفظ تناسب اندام است هرچند که با ماتیک تعداد سلولهای چربی در بدن را کاهش می دهد تقریباً یک روش دائم برای لاغری محسوب می‌شود اما سیستم کلی بدن به گونه ای است که تحت هر شرایطی آمادگی افزایش حجم و بزرگ کردن سلول های چربی را خواهد داشت در صورتیکه فرد شکم خود را لیپوماتیک نموده باشد و دچار اضافه وزن بشود ممکن است جماع چربی در قسمتی غیر از شکم رخ بدهد.

مثلاً ممکن است چربی ها در قسمت ران و یا بازوها انباشته شوند که در نهایت این عارضه می تواند تناسب اندام را دچار خلل نماید از این رو توصیه می شود که در کنار روشهای جراحی زیبایی اندام حتماً سبک زندگی خود را تغییر داده و با داشتن رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات ورزشی تناسب اندام را حفظ نمایید و برای همیشه مانع افزایش وزن با مصرف غذاهای پر کالری و بدون فایده و پرچرب بشوید.

ماندگاری لیپوماتیک بعد از لاغری دائمی می‌باشد در صورتی که شما مراقبت های بعد از لیپوماتیک را به خوبی انجام دهید و توصیه های جراح در خصوص مصرف مواد غذایی و پوشیدن گن مخصوص را رعایت نمایید.

سوالات متداول

بعد از عمل لیپوماتیک می توانیم ورزش کنیم؟

بله بیمار از روز بعد از انجام لیپوماتیک می تواند فعالیت های روزانه خود را انجام دهد اما برای ورزش کردن به صورت تخصصی حدود دو هفته زمان لازم است تا فرد بتواند تمرینات سبک ورزشی را آغاز و به مرور به شدت آن بیفزاید البته تمرینات ورزشی سبک برای افرادی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند بسیار مفید است زیرا هرچه بدن فعال تری داشته باشید مایعاتی که در اثر انجام لیپوماتیک در بدن تجمع یافته اند سریع تر خارج می شود و نتیجه ایده آل تری دریافت میشود

آیا استفاده از گن بعد از لیپوماتیک یک امر ضروری است؟

بله برای تخلیه ترشحات و مایعات جراحی از سوراخ های جراحی و البته جلوگیری از تورم بعد از تخلیه چربی پوشیدن یک امر ضروری است پوشیدن گن حدوداً دو ماه زمان نیاز دارد تا فرم ایده آل و مناسب به بدن شما داده شود و البته از افتادگی پوست در دوران نقاهت جلوگیری بگردد

آیا بعد از عمل لیپوماتیک میتوان باردار شد؟

بعد از لیپوماتیک ممانعتی برای بارداری ایجاد نمی کند و بعد از اینکه شما به روال عادی زندگی برگشتید و اختلالات قاعدگی نداشتید می توانید برای بارداری اقدام نمایید البته اختلال قاعدگی در تمامی خانم ها ایجاد نمی شود و بسته به شرایط عمومی بدن ممکن است بروز نماید

نتیجه نهایی جراحی لیپوماتیک را چه زمانی می توانیم ببینیم؟

حدوداً دو تا سه ماه بعد از عمل شما می توانید آخرین نتیجه جراحی لیپوماتیک را مشاهده نمایید زیرا در طول این دوره همچنان بدن دچار تورم می باشد در حقیقت دو تا سه ماه بعد از جراحی لیپوماتیک ورم بدن به صورت کامل از بین رفته و ترشحات چربی و خونی به طور کامل تخلیه شده اند

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی با ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی از بهترین جراحان زیبایی ایران هستند. دکتر فرخی در سال ۱۳۶۴ از دبیرستان تیزهوشان علامه حلی فارغ التحصیل شد و در همان سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته پزشکی عمومی را شروع کرد و پس در سال ۱۳۷۴ رشته جراحی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را با برد تخصصی به پایان رسانید. در سال ۱۳۸۴ دوره جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را به پایان رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *