دکتر بهزاد فرخی

جراحی زیبایی پلک

جراحی-زیبایی-پلک

پلک ها با گذر زمان دچار افتادگی می شوند ، افتادگی پلک یک مشکل شایع در زنان و مردان است و می تواند تاثیرات به سزایی در چهره تان ایجاد نماید. به کمک جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی می توان آثار پیری و افتادگی پلک را جبران نمود و از بین برد.

جراحی زیبایی پلک بعد از جراحی بینی جزو پر طرفدار ترین عمل های صورت می باشد که می تواند نتایج بسیار شگفت انگیزی ارائه نماید. جوانسازی چهره و زیبایی چشم ها حاصل جراحی بلفاروپلاستی است که با هزینه ای مناسب و البته در زمان بسیار کم این نتیجه را به شما هدیه می نماید . بلفاروپلاستی می تواند حالت خستگی و پف آلود چشم ها را از بین ببرد و البته افتادگی پوست پلک را به صورت کامل برطرف نماید.

در برخی موارد افتادگی پلک مانع از دید خوب در خانم ها و آقایان می شود . هر چند که این یک جراحی شایع میان خانم ها می باشد اما بسیاری از آقایان نیز به دلیل مشکلاتی که برای دید ایشان ایجاد می شود نیز به این جراحی زیبایی علاقمند می شوند .

بلفاروپلاستی 

 افرادی که افتادگی پلک پیدا کرده اند چربی در ناحیه ای از پلک فوقانی و یا پلک پایینی، تجمع پیدا کرده و حالت بیرون زدگی ایجاد می کند و در نهایت باعث افتادگی پلک می شود. همینطوربا بالارفتن سن و در پیری، پوست ناحیه پلک فوقانی دچار پیری و افتادگی می شود.

به طور کلی در جراحی زیبایی پلک، چربی ها در سر جای خود قرار گرفته و در صورت داشتن پوست اضافی حاصل از جراحی،پوست اضافی برداشته می شود.پوست اضافی به دلیل این است که بافت ضعیف شده و چربی تجمع پیدا کرده است.

علل افتادگی پلک بالا

عواملی که سبب ایجاد افتادگی و پف آلودگی پلک بالا می شوند عبارتند از :

  • افزایش سن
  • دلایل ژنتیکی و ارثی
  • عوامل محیطی ( عوارض نامطلوب ناشی از اشعه ی آفتاب )
  • کاهش رشته های کلاژن و الاستین پوست
  • عوامل شغلی و…

افتادگی پلک سبب شمای نامطلوب چشم ها می شود. بدنبال این عارضه چهره ی فرد ، غمگین و پیر به نظر می رسد.

همچنین با جراحی زیبایی پلک می توان خطوط و چروک اطراف پلک را نیز بهبود بخشید و برطرف ساخت. لازم به ذکر است که در جراحی زیبایی پلک ، زخم ناشی از جراحی وجود ندارد و این تکنیک با ظرافت هرچه بیشتر انجام می گیرد و فرد متحمل عارضه ای بعداز انجام این عارضه نمی شود. لازم به ذکر است که جراحی زیبایی پلک سن خاصی ندارد و بنا به تشخیص پزشک متخصص، این جراحی در سنین پایین به منظور از بین بردن افتادگی های ژنتیکی پلک نیز انجام می پذیرد.

جراحی زیبایی پلک

بی هوشی در جراحی پلک 

برای عمل بلفارو پلاستی می توان  به دو صورت با بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی جراحی را انجام داد .  درواقع تصمیم گیری در این مورد بستگی به نوع عمل و شرایط بیمار دارد. افرادی که نیازمند جراحی طولانی تر روی هر چهار پلک یا انجام جراحی های دیگر صورت هستند، بهتر است تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرند زیرا در این حالت بیمار راحت تر است و در تمام مدت عمل هیچ دردی را حس نخواهد کرد. زمان عمل نیز براساس نوع و وسعت جراحی از یک تا سه ساعت متغیر است. این جراحی ها باید در اتاق عمل مجهز و کاملا استریل انجام شوند به همین دلیل در بیمارستان ها یا کلینیک های جراحی مجهز قابل انجام هستند.

سن مناسب برای جراحی پلک

این جراحی دارای محدودیت سنی نمی باشد اما متقاضیان معمولا بالای 30 سال هستند ، معمولا توصیه می شود جراحی های ناحیه صورت، در زمانی انجام شود که صورت رشد کامل خود را کرده باشد و معمولا درتا پایان 16 سالگی این اتفاق می افتد.

اما اگر مشکل به صورت مادرزادی بود و یا به هرعلتی نیاز به عمل جراحی پلک، ضروری باشد، دکتر علت ایجاد مشکل در ناحیه پلک را بررسی کرده  و در صورت تایید، جراحی زیبایی را انجام خواهد داد.

مشاوره قبل از جراحی پلک

برای دریافت اطلاعات از نتایج جراحی پلک نیاز است به فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه نمایید و مشاوره های لازم در این خصوص را  ازایشان دریافت نمایید . به خوبی می توان دریافت که نتایج جراحی به چه صورت خواهد بود و با ایجاد احساس امنیت در شما ، می توانید بهترین تصمیم برای ایجاد یک تغییر بزرگ را بگیرید . از این رو انتخاب جراح پلک یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه محسوب خواهد شد.

 
دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی با ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی از بهترین جراحان زیبایی ایران هستند. دکتر فرخی در سال ۱۳۶۴ از دبیرستان تیزهوشان علامه حلی فارغ التحصیل شد و در همان سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته پزشکی عمومی را شروع کرد و پس در سال ۱۳۷۴ رشته جراحی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را با برد تخصصی به پایان رسانید. در سال ۱۳۸۴ دوره جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را به پایان رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *