دکتر بهزاد فرخی

جراحی زیبایی بینی | راهنمای کامل + ویدئو و نمونه کار

جراحی زیبایی بینی

یکی از پر طرفدار ترین جراحی های زیبایی را که در دنیای امروزه بین مردان و زنان زیادی مورد استقبال قرار دارد، جراحی زیبایی بینی می باشد. پزشکان متخصص این حوزه به مرور زمان پیشرفت های زیادی کردند. به طوری که در دنیای امروز شاهد این هستیم که پزشکان قادر هستند خواسته های واقع بینانه و منطقی بیماران خود را در خصوص جراحی بینی انجام دهند.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را به صورت کامل تر با عمل بینی و اهداف آن آشنا کنیم تا از این طریق به شما راهنمایی های لازم را کنیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در ابتدا نتیجه جراحی زیبایی بینی که توسط دکتر بهزاد فرخی انجام شده است را مشاهده کنید:

دکتر بهزاد فرخی فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی با استفاده از تکنیک های روز دنیا و دستگاه های مجهز پیشرفته به انجام جراحی های پلاستیک و زیبایی می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. جهت مشاوره با دکتر فرخی می توانید به آدرس اینستاگرام ایشان مراجعه کنید .

جراحی بینی چیست؟

در واقع می توان بیان کرد که یکی از مواردی که می تواند تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی چهره و اعتماد به نفس افراد داشته باشد، فرم بینی می باشد. با در نظر گرفتن صورت و چهره افراد، کوچک کردن بینی، تغییر اندازه، موقعیت سوراخ های بینی، کاهش و یا افزایش عرض، برطرف نمودن قوز و… از اصلی ترین تغییرات طی فرایند جراحی می باشد.

جراحی بینی که با عنوان رینوپلاستی نیز شناخته می شود، از جمله شایع ترین روش های جراحی در حوزه پلاستیک است که با هدف تغییر فرم و اندازه بینی و اعمال تغییرات بر روی استخوان و غضروف انجام می شود. تغییرات ایجاد شده در بینی می تواند بر زیبایی کل صورت تاثیر بگذارد و  باعث برقراری تعادل و توازن بیشتر میان اجزای صورت شود.

عکس-جراحی-بینی
جراحی-بینی-مردانه

بیشتر بخوانید: جراحی بینی گوشتی

مزایای عمل بینی

توجه داشته باشید که جراحی بینی، جراحی حساس و پیچیده ای است و حتما باید توسط جراح پلاستیک ماهر و با تجربه در این زمینه انجام شود. نکته دیگر این است که آناتومی صورت هر بیمار با بیمار دیگر فرق دارد و تغییرات اعمال شده بر روی بینی با توجه به نیازهای بیمار و آناتومی صورت انجام می شود. از جمله مزایای این تغییرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر اندازه و فرم بینی
  • برداشتن قوز روی پل بینی
  • تغییر طول بینی
  • کوچک کردن نوک بینی
  • برداشت و یا تغییر فرم استخوان و غضروف
  • افزودن غضروف به بینی که اصطلاحا گرافت نام دارد
  • صاف کردن تیغه میانی به منظور بهبود وضعیت تنفس
جراحی زیبایی بینی

بیشتر بخوانید: جراحی بینی استخوانی

هدف از جراحی زیبایی بینی

هدف افراد از جراحی زیبایی بینی متفاوت می باشد. به عنوان مثال یکی از مهم ترین و رایج ترین این دلایل، اصلاح فرم و ظاهر بینی می باشد که به منظور رفع مشکل ساختاری بینی انجام می شود. در میان افراد نیز، این نوجوانان هستند که بیشتر به ظاهر صورت خود اهمیت می دهند.

به همین دلیل است که جراحی بینی در این رده سنی رواج زیادی دارد. نکته مهمی که در جراحی زیبایی بینی وجود دارد، این است که در صورتی که جراحی بینی به روش نادرستی انجام شود، امکان دارد آثار مخربی را بر روی ظاهر بیمار به جای بگذارد. به همین دلیل است که افراد در حین انتخاب جراح باید بسیار محتاط عمل کرده تا از نتیجه کار راضی باشند.

در حقیقت جراحی زیبایی بینی را می توان یک فرایند بسیار شخصی در نظر گرفت که روی سلامت ذهنی فرد و ظاهر او بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین لازم است که افراد پیش از جراحی با پزشک و جراح خود به خوبی ارتباط برقرار کرده و دغدغه ها و نگرانی هایشان را مطرح کنند تا به نتیجه مطلوبی ختم گردد.

کاندیدای مناسب جراحی بینی چه کسانی هستند؟

شرایطی وجود دارد که افرا را در لیست کاندیدای مناسب جراحی بینی قرار خواهد داد، که در این قسمت از مقاله به آن ها اشاره می کنیم:

✅ افرادی که دچار شکستگی بینی شده اند.

✅ آن دسته از افرادی که بینی آن ها در مرکز صورتشان قرار نگرفته است.

✅ افرادی که دارای مشکلات ساختاری بینی بوده و از این جهت با تنفس سخت مواجه می باشند و در حین خواب دهن باز دارند.

✅ آن دسته از افرادی که به طور ژنتیکی بینی بزرگ دارند.

✅ افرادی که طی تصادف و یا برخی سوانح دچار آسیب در ناحیه بینی شده اند.

✅ آن دسته از افرادی که در ناحیه پل بینی دارای مشکل قوز می باشند.

افرادی که خواهان جراحی بینی هستند، باید از لحاظ بدنی در سلامت کامل باشند، استعمال سیگار و دخانیات را از چند هفته قبل کنار گذاشته باشند و انتظارات منطقی از نتیجه جراحی داشته باشند.

جراحی زیبایی بینی از جمله جراحی هایی است که به بالا رفتن سطح اعتماد به نفس افراد کمک می کند. به همین خاطر افرادی که از ظاهر و چهره خود راضی نیستند می توانند از مزایای این شیوه جراحی بهره مند شوند.

توصیه می شود افرادی که تصمیم به انجام این جراحی دارند، بعد از انتخاب بهترین جراح بینی در تهران، حتما در جلسات مشاوره شرکت کنند. جلسات مشاوره فرصت بسیار خوبی است تا پزشک با انتظارات و خواسته بیمار آشنا شود و بیمار نیز تمام سوالات خود را با پزشک در میان بگذارد.

کاندیدای نامناسب جراحی بینی

یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی که امروزه در میان افراد بسیار زیادی رواج پیدا کرده است، جراحی بینی می باشد ولی نمی توان گفت که همه ی افراد برای انجام این جراحی مناسب می باشند و شرایطی وجود دارد که باعث می شود تا برخی از افراد نتوانند این جراحی را انجام بدهند که این شرایط عبارتند از:

❌ ابتلا به بیماری های عفونی

❌ افرادی که ورزش های پرخطر و حرفه ای انجام می دهند.

❌ افرادی که سن آن ها زیر 18 سال بوده و رشد بینی آن ها کامل نشده است.

❌ مصرف دخانیات نیز موجب کاهش ضربان قلب و کند شدن روند ترمیم زخم می شود.

❌ ابتلا به اختلالات تنفسی حاد

❌ خانم های باردار

❌ افرادی که دارای اضافه وزن زیاد و شاخص توده بدنی بالای 30 می باشند.

❌ افرادی که قادر به ترک مصرف مشروبات الکلی نمی باشند.

آمادگی و اقدامات قبل از جراحی بینی

برای دریافت نتیجه مطلوب از جراحی بینی، افراد و پزشک متخصص باید یک سری اقدامات و کارهایی رو قبل از جراحی انجام دهند که از جمله مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی عبارتند از:

  • پیش از انجام جراحی، پزشک به بررسی سوابق پزشکی بیمار می پردازد.
  • بیمار باید هر گونه داروی مصرفی را به پزشک اطلاع دهد، چرا که مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند داروهای ضد التهابی، غیر استروئیدی و آسپیرین پیش از جراحی باید قطع شوند. (این داروها احتمال خونریزی حین عمل و بعد از آن را افزایش می دهند.)
  • استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکلی باید از دو هفته قبل از جراحی کنار گذاشته شوند.
  • توصیه می شود روز جراحی، فردی از نزدیکان، بیمار را همراهی کند و محل استراحت بیمار از قبل آماده شده باشد.

روند جراحی بینی

جراحی بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و در این شیوه جراحی، بسته به تغییرات مورد نیاز، استخوان بینی و غضروف و یا هر دو برداشته خواهد شد. جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود. که در روش باز برش کوچکی ما بین سوراخ های بینی در ناحیه ای به نام کولومولا و در روش بسته، برش داخل بینی زده خواهد شد.

روند-جراحی-بینی

در روش باز، جراح دسترسی بیشتری به ساختار داخلی بینی خواهد داشت. در پایان و بعد از اعمال تغییرات، برش ها بخیه زده می شوند و اسپلینتی بر روی بینی قرار خواهد گرفت.

اقدامات و نکات مراقبتی بعد از جراحی بینی

در این بخش به توضیح نکات مهم درباره مراقبت های بعد از جراحی بینی می پردازیم:

  • بعد از مرخص شدن از بیمارستان، بیمار می تواند جهت تسکین درد از داروهای تجویز شده از سوی پزشک استفاده کند.
  • استفاده از کمپرس یخ، از شدت تورم بینی و نواحی اطراف آن کم می کند.
  • نکته مهم در طول سپری شدن دوره نقاهت این است که سر باید همواره بالا نگه داشته شود، حتی موقع خوابیدن نیز باید یک یا دو بالشت زیر سر قرار داده شود.
  • چند روز بعد از جراحی، اسپلینت برداشته می شود و وضعیت تنفس بیمار نیز بهبود خواهد یافت. اسپلینت علاوه بر محافظت از بینی، به حفظ فرم بینی نیز کمک می کند.
  • توصیه می شود بیمار تا حد امکان در منزل استراحت کند. اما پیاده روی از جمله اقداماتی است که بهتر است چند روز بعد از جراحی آغاز شود تا از لخته شدن خون در پاها نیز پیشگیری به عمل آید.
  • انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش و یا بلند کردن اجسام سنگین به مدت حداقل یک ماه ممنوع است. این قبیل فعالیت ها احتمال خونریزی را افزایش می دهند.
  • یکی از نکاتی که بیماران باید به آن اهمیت دهند این است که هیچ گونه آسیب و ضربه ای نباید بعد از عمل به بینی وارد شود.
  • افراد عینکی باید از لنزهای تماسی استفاده کنند چرا که وارد شدن فشار به بینی می تواند باعث تغییر فرم بینی و از بین رفتن نتایج جراحی شود.
  • رژیم غذایی باید ابتدا با مصرف مایعات و غذاهای نرم آغاز شود تا هنگام خوردن، فشاری به دندان ها و بینی وارد نشود. رژیم غذایی سرشار از فیبر، میوه و سبزیجات نیز همواره توصیه می شود.
  • تمامی نکات و مراقبت های لازم از سوی پزشک در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت و بیمار ملزم  به رعایت این موارد می باشد، تا از بروز عوارض احتمالی جراحی نیز پیشگیری شود.

عوامل تاثیر گذار بر نتیجه نهایی جراحی زیبایی بینی

در حقیقت عوامل و فاکتورهای متعددی وجود دارد که می تواند روی نتیجه نهایی عمل تاثیرگذار باشد. در این قسمت از مقاله به بررسی مهم ترین این عوامل می پردازیم:

جراح یا پزشک 👨🏻‍⚕️

به هر میزانی که تجربه و تبحر و دانش پزشکی در انواع مختلف بینی و جراحی ها بیشتر باشد، نتیجه کار نیز قابل اطمینان تر و مطلوب تر خواهد شد. بنابراین تاثیر پزشک را دست کم نگیرید و پیش از عمل به خوبی در مورد آن تحقیق کنید.

نوع بینی فرد 👃🏻

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر نتیجه نهایی عمل، که بسیار مهم نیز است، فرم بینی می باشد. جراحی بینی های گوشتی کار دشواری می باشد و جراح قادر است تنها آن را به فرم طبیعی جراحی کند، این در حالی است که بینی های استخوانی قابلیت جراحی به شکل های طبیعی و یا فانتزی را دارند.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی ترمیمی

سایر اجزا و ویژگی های صورت فرد 👩🏼

افراد قبل از جراحی باید دید واقع بینانه داشته باشند و به سایر اجزای صورت خود نیز توجه نمایند. دسته ای از صورت ها هستند که دارای اجزای درشت می باشند، در این افراد بینی هایی با فرم فانتزی زیبا نخواهد بود و شخص نیز از نتیجه کار رضایت نخواهد داشت.

 سوالات متداول جراحی بینی

مدت زمان جراحی بینی چقدر می باشد؟

مدت زمان این جراحی با توجه به شرایط فرد، نوع بینی و تغییراتی که باید اعمال شود در افراد مختلف، متفاوت می باشد. ولی به طور کلی می توان گفت که این جراحی در حدود یک الی سه ساعت طول خواهد کشید.

نتیجه نهایی عمل بینی چه زمانی قابل مشاهده می باشد؟

به طور معمول نتیجه جراحی بینی بعد از یکسال بعد از کاهش و از بین رفتن تورم بینی قابل مشاهده خواهد بود. البته باید به  این نکته اشاره کرد که در ماه های اول بعد از جراحی می توان مقداری از تغییرات را مشاهده کرد ولی برای مشاهده نتیجه نهایی باید در حدود یکسال صبر کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل در مورد جراحی بینی، نحوه انجام آن و همچنین مزایای آن به طور کامل صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که از آنجایی که این جراحی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است باید حتما برای دریافت نتیجه مطلوب از جراحی به بهترین جراح بینی و جراح باتجربه و بامهارتی مراجعه کرد.

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی با ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی از بهترین جراحان زیبایی ایران هستند. دکتر فرخی در سال ۱۳۶۴ از دبیرستان تیزهوشان علامه حلی فارغ التحصیل شد و در همان سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته پزشکی عمومی را شروع کرد و پس در سال ۱۳۷۴ رشته جراحی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را با برد تخصصی به پایان رسانید. در سال ۱۳۸۴ دوره جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را به پایان رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *