دکتر بهزاد فرخی

تزریق چربی به روش نانوفت + مزایا

تزریق چربی به روش نانوفت

یکی از روش هایی که اخیرا جهت تزریق چربی در نواحی با پوست نازک مثل نواحی گودی های زیر چشم و یا اسکارهایی به دنبال جوش صورت رایج شده هست، تزریق چربی به روش نانوفت (nano fat) می باشد.

تزریق-چربی-به-روش-نانوفت-مزایا

در این روش چربی به شکل ذرات بسیار ریز تبدیل میشود و زیر پوست تزریق میشود. در روش معمول چربی ها به شکل دانه های درشت در لایه های مختلف عضله و بین عضله و استخوان تزریق میشود ولی در این روش چربی به شکل ذرات ریز در زیر پوست تزریق میشود و جهت پر کردن نواحی گود شدگی زیر چشم و اسکار های فرو رفته به کار میرود.

مسلما ماندگاری چربی های تزریق شده به علت کوچکی ذرات کمتر از روش های معمول میباشد ولی توده های ایجاد شده در زیر پوست که عارضه شایعی بعد از تزریق چربی میباشد کمتر از دیگر روش هاست و سلول های بنیادی که با تزریق چربی به محل جدید منتقل میشوند باعت بهبود کیفیت پوست میشوند.

کاربرد تزریق چربی به روش نانوفت

این روش کاربردهای بسیار زیادی دارد که عبارتند از:

  • جوانسازی صورت
  • حذف لک های پوستی و کک و مک
  • حذف چین و چروک های دست
  • از بین بردن اسکارهای ناشی از آکنه، زخم و سوختگی
  • حذف تیرگی پوست اطراف چشم

⚡ باید در خصوص کاربردهای تزریق چربی نانوفت به این نکته اشاره کرد که برای حجم دهی سینه و باسن و مقیاس های بزرگ قابل استفاده نمی باشد.

همچنین این روش بیشتر جنبه درمانی داشته و بیشتر برای برطرف کردن مشکلات و آسیب های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه انجام تزریق چربی نانوفت

این روش در دو مرحله انجام خواهد شد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

برداشت چربی و تهیه نانوفت

جهت ایجاد ذرات کوچک چربی از چند روش استفاده میشود یکی از روش ها استفاده از فیلتر های ریز میباشد که فقط اجازه عبور ذرات ریز را میدهد و روش دیگر شکستن ذرات بزرگ به ذرات کوچک با استفاده از گذراندن چندین باره چربی از سرنگ های بزرگ به سرنگ های کوچک میباشد.

01:40
truncate dir-rtl

تزریق چربی نانوفت با قوام مایع

در این روش چربی های نانو به شکل چربی هایی تبدیل میشود که به راحتی از سوزن های ریز رد میشود و تقریبا قوامی به شکل مایع دارد.

01:40
truncate dir-rtl

تزریق چربی نانوفت در خط خنده

نکته حائز اهمیت این هست که بهتر هست چندین بار از تزریق برای گرفتن نتیجه مطلوب استفاده شود و  انتظار زیادی از تزریق اول نداشته باشیم و مسلما با چندین تزریق نتایج بهتری حاصل میشود . 

تزریق چربی

پس از تهیه چربی نوبت به تزریق آن می رسد که بدین منظور در ابتدا فرد تحت بی حسی موضعی قرار گرفته و با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف چربی ها به زیر پوست تزریق خواهد شد. به طور معمول فرایند تزریق در حدود چند دقیقه طول کشیده و کل فرایند نیز در حدود یک الی سه ساعت به طول خواهد انجامید.

نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی به روش نانوفت

برای دریافت نتیجه مطلوب از این روش باید نکات مراقبتی تجویز شده توسط پزشک متخصص را رعایت کرد که این نکات مراقبتی عبارتند از:

نکات-مراقبتی-بعد-از-تزریق-چربی-به-روش-نانوفت
  • خودداری از انجام ورزش های سنگین نظیر بدنسازی، وزنه برداری، پیلاتس و …
  • خودداری از خم شدن
  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش ورم و کبودی
  • خودداری از ماساژ دادن ناحیه تزریق چربی
  • خودداری از خوابیدن بر روی محل تزریق و بالاتر قرار دادن سر نسبت به بدن
  • خودداری از رفتن به محیط های گرم مانند سونا و جکوزی
  • خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مستقیم
  • شست و شوی زخم های ناحیه برداشت
  • استفاده از داروهای موضعی برای جلوگیری از بروز عفونت
  • نوشیدن آب به مقدار زیاد

مزایای تزریق چربی نانوفت

این روش دارای مزیت های بسیاری می باشد که عبارتند از:

⭐ بهبود پوست بدون ایجاد التهاب و کبودی

⭐ بدون نیاز به چربی زیاد و قابل انجام برای افراد لاغر

⭐ کاهش احتمال پاره شدن و آسیب دیدگی بافت

⭐ کاهش میزان کبودی و تورم بعد از تزریق

⭐ دارای نتایج طبیعی

⭐ باقی نماندن جای زخم

⭐ قدرت ترمیم زیاد

⭐ کاهش بروز واکنش های آلرژیک به دلیل استفاده از چربی های طبیعی بدن

⭐ روشی با کمترین میزان درد

⭐ از بین بردن چین و چروک های صورت و دست

عوارض تزریق چربی به روش نانوفت

این روش نیز به مانند دیگر روش ها دارای عوارضی می باشد که در صورتی که برای انجام آن به پزشک کم تجربه و بدون مهارتی مراجعه نمایید بروز پیدا خواهد کرد. این عوارض شامل قرمزی و التهاب، تورم، کبودی، احساس درد خفیف، لخته شدن خون، عونت، عدم تقارن و گلوله شدن شدن چربی زیر پوست می باشد.

بنابراین برای جلوگیری از بروز عوارض توصیه می شود به بهترین پزشک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. دکتر بهزاد فرخی متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی با 15 سال سابقه در زمینه جراحی زیبایی بهترین انتخاب برای انجام این روش می باشند.

سوالات متداول تزریق چربی به روش نانوفت

سن مناسب برای تزریق چربی نانوفت چه زمانی می باشد؟

بهترین سن برای انجام این روش از سن 30 سالگی الی 65 سالگی می باشد، چرا که در سنین بالا چین و چروک ها بسیار عمیق می باشد و با استفاده از این روش نمی توان آن ها را از بین برد.

هزینه تزریق چربی نانوفت چقدر است؟

هزین این روش به عوامل مختلفی از قبیل مقدار چربی مورد نیاز، روش برداشت چربی، وصعت ناحیه آسیب دیده، داروها و مراقبت های قبل و بعد عمل، تجربه و مهارت پزشک و … بستگی دارد و برای دریافت هزینه می توانید با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

ماندگاری تزریق چربی به روش نانوفت چقدر است؟

میزان ماندگاری این روش به عواملی از قبیل نحوه درست تزریق، بالا بودن کیفیت و … بستگی دارد. باید به این نکته اشاره کرد که هر چه میزان فعایت ناحیه تزریق چربی کم تر باشد میزان ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله تزریق چربی به روش نانوفت را به طور کامل بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که این روش دارای مزیت های بی شماری از قبیل میزان درد کم، کاهش احتمال بروز التهاب و کبودی، بدو ننیاز به چربی زیاد، باقی نماندن جای زخم و … می باشد و به بهبود آسیب های پوستی و از بین بردن چین و چروک های پوستی نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد. تنها به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام آن به بهترین جراح پلاستیک در تهران مراجعه نمایید.

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی

دکتر بهزاد فرخی با ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی از بهترین جراحان زیبایی ایران هستند. دکتر فرخی در سال ۱۳۶۴ از دبیرستان تیزهوشان علامه حلی فارغ التحصیل شد و در همان سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته پزشکی عمومی را شروع کرد و پس در سال ۱۳۷۴ رشته جراحی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را با برد تخصصی به پایان رسانید. در سال ۱۳۸۴ دوره جراحی پلاستیک و ترمیمی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع و در سال ۱۳۷۸ دوره را به پایان رسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *